Persbericht - Internationaal Onderzoek naar Geweld op de werkvloer

Persbericht 12-2

Vrouwendag Rotterdam zoekt respondenten voor internationaal onderzoek naar Geweld op de werkvloer

In maart 2017 bestaat Stichting Aquarius 10 jaar en omdat te vieren organiseert Stichting Aquarius op 8 maart in het literaire café Huis Der Zotheid de Internationale Vrouwendag met een afwisselend programma van debatten, lezingen, muziek, theater, film en sport.

Geweld op de Werkvloer
Voor de door Stichting Aquarius opgestelde internationaal onderzoek naar Geweld Op De Werkvloer zoekt men nu respondenten in binnen- en buitenland. Heb je last van geweld, word je fysiek, verbaal of schriftelijk lastig gevallen, uitgescholden of geslagen of getrapt en/of ken je mensen op de werkvloer die dat overkomt meld het dan via www.vrouwendagrotterdam.nl/onderzoek. Hier vind je inmiddels ook een Engelse, Duitse, Italiaans, Chinese en Portugese editie en binnenkort zal er ook een Turkse en Marokkaanse editie beschikbaar zijn.

Programma
Van ‘s ochtends vroeg tot ‘s avonds laat zijn ondernemers, politici, wetenschappers, journalisten, architecten, kunstenaars, studenten en vele andere geïnteresseerd in vrouwen thema’s met elkaar in gesprek.
Ochtend
‘s Ochtends wordt de dag geopend met een Vrouwen Ontbijt Gereserveerd Door Mannen, een lezing over Succes van Michele Sparreboom en een debat over Onze Toekomstige Vrouwelijke Minister President en een theatervoorstelling van het Rotterdams Centrum Voor Theater over Taal in de Stad.
Middag
Na de lunch gaan wij in debat met diverse vrouwelijke journalisten, redacteurs en uitgevers hoe de media te veranderen, met aansluitend een serie lezingen waaronder de uitkomsten van een door Stichting Aquarius opgesteld internationaal onderzoek naar Geweld Op De Werkvloer en een optreden van Muriel Kloek met een aantal songs uit haar theater show NoResign.
Avond
In de avond beginnen wij met een wereldrecord poging waarbij 42 vrouwen proberen een marathon te lopen onder de 2 uur zie www.42rounds.com. Terwijl 42 Rounds wordt gelopen is er binnen een diner met ronde tafelgesprekken en aansluitend een 60 minutes over de invloed van een vrouwelijke architect, designer, kunstenaar en mode vormgever op de samenleving. Na de marathon en 60 minutes wordt de aangrijpende film “I Am A Girl” over het leven van zes verschillende meisjes van over de hele wereld.

Stichting Aquarius
Stichting Aquarius bestaat in 2017 10 jaar en dat wordt gevierd met een groot aantal uiteenlopende evenementen zoals op 14 februari Versier De Stad, op 8 maart de Internationale Vrouwendag, op 22 maart 9 jaar Wereld Water Dag, op 14 mei 3 jaar Dichters Herdenken Het Bombardement, van 1 tot 5 juni het 2e Internationale Jeugd Film Festival Rotterdam, in juli en augustus de Zomer Universiteit, op 30 juli 10 jaar Rotterdam Swim, van 28-30 oktober het Lof Der Zotheid Festival, van 1 tot 24 december de 2e Dutch Design Month en op 11 december het 3e Rotterdams Dictee.

Stichting Aquarius
Erik Van Loon 06 3826 5666